Tiedote koskien kirjastotoiminnan avaamista

ti 5. toukokuuta 2020 12.44.00

Uusi ohjeistus (7.5.) : 10 hengen rajoitus poistunut, mutta annettua muuta ohjeistusta pitää noudattaa.

Suomen hallitus linjasi 4.5.2020 rajoitustoimien vaiheittaisesta purkamisesta kirjastojen osalta siten, että kirjojen ja muiden aineistojen uloslainaaminen kirjastoista sallitaan välittömästi. Julkisia sisätiloja kuten kirjastot avataan1.6.2020 hallitusti ja asteittain. Aluehallintovirasto on antanut tarkentaviaohjeita 6.5.2020, jossa todetaan, että muut kuin lainaustoiminnan kannalta tarvittavat tilat tulee kuitenkin pitää suljettuina eikä oleskelua tai muuta toimintaa kirjaston tiloissa tule sallia ennen 1.6.2020. Kunnat voivat aloittaa oman aikataulunsa mukaisesti aineiston uloslainaamisen kirjastoista turvallisuus- ja hygieniaohjeita noudattaen.

Inarin kunnan pääkirjasto ja Saamelaiskirjasto avataan torstaina 7.5.2020 varausten noutoa, lainaamista ja palautusta varten. Pyydämme asiakkaita noudattamaan THL:n antamia suosituksia liikkumisen, ikärajoitusten, turvavälien ja hygienian noudattamisen osalta. Kirjastotilassa ei ole henkilörajoituksia kunhan annettuja ohjeita noudatetaan. Sujuvan asioinnin takaamiseksi pyydämme asiakkaita noudattamaan seuraavia ohjeita:

Kirjastossa ei voi oleskella, seurustella, lueskella kirjoja tai lehtiä, opiskella tai käyttää asiakaskoneita. Kirjaston lehtisali ja työtilat ovat suljettuja. Kirjastossa olevaan näyttelyyn ei voi tutustua. WC-tilat eivät ole käytettävissä.

Kirjastoissa on käytettävissä lainausautomaatit, joiden käyttöä suosittelemme.
Palautukset pyydetään laittamaan esillä oleviin kirjastokärryihin ja muutenkin noudattamaan esillä olevia ohjeita.

Kirjaston aukioloajoissa on poikkeuksia lauantaiaukiolon ja omatoimiajan suhteen. Kumpikaan palvelu ei ole käytössä. Aukioloajat 1.6.2020 saakka ovat seuraavat:
Pääkirjasto ma-to klo 10-19 ja pe 10-17
Saamelaiskirjasto ma-to klo 12-17 ja pe klo 12-16.

Tiedotamme lisää sitä mukaa kun saamme lisäohjeistusta.🙂🙂🙂 Tästä on hyvä lähteä liikkeelle

.

Lisätiedot:

kirjastotoimenjohtaja Eija Leivo 040-8304886, Pääkirjasto: 040-7451988, Saamelaiskirjasto 040-5929915, www.inari.fi/kirjasto, facebook.com/inarinkunnankirjasto, kirjasto@inari.fi

Tarinoiden Inari

Tapahtumia